Категории

5 работи што секој возач треба да знае како да ги направи!

Сите возачи знаат, особено оние кои подолго време имаат возачка дозвола и активно возат, е дека има многу непредвидливи ситуации. Затоа навистина неопходно да се има основни познавања за снаоѓање во такви непријатни моменти. 

Иако има многу ситуации кои може да ви се случат и да не знаете како да постапите, ние издвојуваме 5 од нив.

Како да смените гума

Најдете рамна, цврста, добро осветлена површина и паркирајте. Подигнете го автомобилот така што тежината на автомобилот е на дигалката, но гумата сè уште е во контакт со патот. Потоа, завртките треба да бидат разлабавени, но да не се вадат. Автомобилот потоа може да се подигне повеќе и да се отстранат завртките, гумата и тркалото. Ставете ги резервните делови и затегнете ги навртките. Автомобилот сега може да се спушти така што гумата да ја допира земјата, но тежината на автомобилот треба да остане на дигалката. Потоа, завртките треба добро да се затегнат за рамномерно да се прилепуваат на тркалото. Спуштете го автомобилот до крај и сте ја завршиле работата.

Како да стартувате кола со кабли

Автомобилите треба да бидат изгасени и паркирани на чиста и сува површина, така што акумулаторите на автомобилите да се доволно блиску за да можат каблите удобно да го опфаќаат просторот меѓу нив без да бидат затегнати. Прикачете една од црвените стегалки на позитивниот приклучок на акумулаторот која е празен и другата црвена стегалка на батеријата која ќе го стартува. Потоа, едната црна стегалка оди на негативниот терминал на полниот акумулатор, додека другата црна стегалка треба да отиде на небоена челична површина на автомобилот, за да биде заземјен. Стартувајте го автомобилот со полниот акомулатор, потоа и другиот автомобил и отстранете ги каблите во обратен редослед.

Како да го проверите притисокот на гумите

Најдобро се мери кога гумимте се ладни. Со мерачот проверет ја секоја гума, извадете го капакот на вентилот, притиснете го мерачот рамно на вентилот и мерачот ќе го прочита притисокот. Ако слушнете како шушка воздух од вентилот, не е целосно запечатено и ќе добиете неточно читање. Потоа, се додава воздух и повторно се проверува притисокот додека гумите не се во нивната идеална инфлација.

Како да го проверите нивото на маслото

Повозете го автомобилот за да го загреете маслото до нормалната работна температура. Потоа паркирајте го на рамна површина и оставете го да седи со исклучен мотор најмалку пет или десет минути. Отворете ја хаубата, пронајдете го стапчето и извлечете го за рачката. Долгата метална прачка треба да биде покриена со моторно масло. Избришете го тоа со чиста крпа, па вметнете го стапчето повторно внатре и извлечете го. На дното на стапот ќе има ознаки кои покажуваат до каде треба да биде нормалното ниво на маслото.

Како да се одглавите

Доколку сте заглавени во снег, ако се блокирани само вашите погонски тркала, процесот ќе биде поедноставен. Но, ако целиот автомобил е под снег, ќе треба да копате за да го вратите автомобилот на цврста земја. Ако воопшто не можете да се движите, мрдајте го возилото напред и назад со поместување помеѓу погонот и назад и одете колку што можете повеќе во која било насока.
Доколку сте заглавени во кал или песок – што и да правите, не вртете ги гумите. Тоа само ќе ископа подлабока дупка. Наместо тоа, ставете нешто на предвидената патека на погонските тркала – гранки, крпи за плажа, дрвени блокови, што било – и продолжете полека.

Доколку се уште немате возачка дозвола, Автошкола СМАРТ ви нуди обуки за Б категорија возачка дозвола, а нивниот тим на професионални инструктори ќе ве подготви да станете одличен возач!