Категории

Мистеријата позади најпознатиот архетип за „мудриот старец“

Мудриот старец е архетип кој ги поврзува спротивностите на доброто и злото и не се потпира на никаква спротивставеност бидејќи во себе носи адхезија која создава поларитети. Мудриот старец се карактеризира со мудрост и здрав разум.

Во литературата или филмот, мудрецот е ментор, учител, херој, тој игра пресудна улога во патот на херојот. Архетипот на мудреците понекогаш е во соништата Бог, божица, волшебничка, волшебник или волшебник, старец или советник.

Мудрецот е претставен како мудар старец кој дава совети и насоки да му помогне на херојот кога ќе застане на патот, притоа дозволувајќи му на херојот да го избере својот пат до судбината.

Го наоѓаме како Јода од Војна на ѕвездите, како волшебникот Гандалф во Господарот на прстените и како професор Дамблдор во серијата за Хари Потер.

„Архетипската слика на мудрецот, спасителот или откупителот, лежи закопана и заспана во човечкото несвесно од почетокот на културата; се буди секогаш кога минуваат времиња и човечкото општество прави сериозна грешка“. – Карл Јунг (Модерен човек во потрага по душата)

Мудриот старец верува во моќта на знаењето и вистината. Тој поседува или се обидува да пренесе саморефлексија на студент или личност во сон, во литературата се појавува како личност која ја дава „вистината“.

Мудриот старец е интроспективен, интровертен и живее сам или со многу малку луѓе.

Меѓутоа, ако нивната темна страна ја преземе власта, тие можат да станат опседнати со сопствената интелигенција, досадни, депресивни и манипулативни. Затоа, мудрецот може да се појави во соништата како негативна функција затоа што ги има двата поларитети, односно ако некој премногу верува во мудра личност и развил зависност, мудрецот станува негативен бидејќи спиењето секогаш го заменува она што му недостасува. создаде рамнотежа.

Ако поединецот мисли дека се чувствува љубоморен, па затоа не треба да мисли, архетипот на мудрецот или добриот станува авторитет или оној што ја цензурира содржината. Таквото размислување развива беспомошност и на крајот ја потиснува содржината на љубомората создава личност која забележува љубоморни луѓе кои потоа ги критикува и на тој начин се става себеси над нив. Така мислат повеќето луѓе и овој цензор станува живот што повеќето го слушаат одвнатре без да бидат свесни за тоа. Таквиот став го создава беспомошното општество, а почнува од сопствениот дом, училиште и работа.

Архетипот на мудреците ни служи во многу периоди од нашиот живот. Во младоста нè води со некои паметни мисли и се држиме до нив како реченица од песна, стих или литературно дело. Во средните години тоа е некој учител, а во староста станува внатрешен глас развиен од неколку луѓе и слушнат во себе како начин на живот или интеракција. Многумина ги напишаа своите дела според упатствата на овој внатрешен глас. Го слушаа Кант, Ниче, Гете, Јунг, Тесла, Моцарт и други.

Кога ќе ги разбудиме Анима и Анимус, се појавува мудар старец или третата фаза во алхемијата, се доближуваме до божественото и тој е се помалку авторитет, тој е близок глас кој не упатува на постојано размислување. Понекогаш тој се појавува во медитации во форма на Исус, Буда или учител, но ако е супериорна фигура, ние мора да ја напуштиме таа визија.

Во повисоките фази на развој стануваме тој мудрец, не можеме да ги следиме властите затоа што тие го потиснуваат тоа што сме ние. Пронаоѓањето на овој глас како водич во животот е голем чекор кон самосвест.

Прегледи:
376
Објавено на:
21.02.2022