Секоја приказна е индивидуална, но експертите велат дека постојат четири општи “причини” за заљубување.
Ефектот на близината
Најчесто влегуваме во врска со луѓето со кои најчесто се среќаваме и со кои сме најмногу во интеракција.
Ефектот на сличноста
Она што ги одбележува успешните врски се сличностите меѓу партнерите во нивните ставови, вредности, карактеристики на личноста, социо-економскиот статус, интелектуалното ниво…
Ефектот на взаемното допаѓање
Општо земено, луѓето ги сакаат оние личности кои ги сакаат и нив, а не ги сакаат оние личности кои не ги сакаат и нив.
Ефектот на физичката привлечност
Овој фактор има голема улога во процесот на вљубеноста, бидејќи голем број на луѓето атрактивноста, односно надворешниот изглед го поврзуваат со други пожелни карактеристики како социјалноста, популарноста и сл.