Категории

Зошто авионите избегнуваат да летаат над Тихиот океан?

Првата причина е очигледно логична – Тихиот Океан е најголемиот океан во светот и ако има проблем со авионите, ќе биде исклучително тешко за пилотот да најде безбедно место за слетување. Рака на срце, Алјаска не изобилува ниту со меѓународни аеродроми, но слетувањето на Алјаска изгледа како одлична опција во споредба со слетувањето во океанот.

Пилотите генерално претпочитаат правци со што е можно повеќе аеродроми. Бројот на авионски несреќи е занемарлив во споредба со бројот на авиони што секојдневно полетуваат и слетуваат од сите светски аеродроми, но тешко е да се замисли нешто пострашно од дефект на моторот на 10.000 метри над Пацификот. Па, некако сме сигурни дека таа приказна нема среќен крај. Иако често се посочува дека безбедноста е апсолутен приоритет при летање, не треба да се заборави дека авиокомпаниите се исклучително профитабилен бизнис, а целта на секоја компанија е да превезува патници по најкус можен пат, за што е можно пократко време и заштедете максимални пари. Ова е причината зошто избраните правци се секогаш најкратки можни, освен за избегнување на одредени природни катастрофи.

Ако ја погледнеме линијата помеѓу Северна Америка и Азија (која го преминува Тихиот Океан) на 2Д -карта, може да ни се чини дека оваа линија е најбрза можна линија. Сепак, треба да се земе предвид искривувањето на Земјата. Ако го погледнеме истото растојание на земјината топка, кое поверно ги покажува вистинските растојанија помеѓу точките на Земјата, ќе забележите дека ова растојание е многу поголемо. Претпоставуваме дека „раменците“ тешко може да се согласат со ова. Кога летате над големи водни тела, постои голема веројатност да поминете низ временска непогода. Авионите релативно лесно ќе ги надминат тропските бури и некои типови урагани, но молњите се особено опасни.

На авионите им се советува дефинитивно да ги заобиколат наместо да минуваат низ нив или над нив. Во денешно време, вистинска реткост е авионите да се урнат поради лошите временски услови, но силната турбуленција може да предизвика паника и немир кај патниците. При изборот на рута за летање, исто така е важно да се земат предвид воздушните струи. Тие се формираат во тропосферата, најнискиот слој на атмосферската обвивка на Земјата. Во тој слој, се појавуваат повеќето временски (не) можности. Тропосферата се граничи со стратосферата. Висината на оваа граница не е константна, но се наоѓа на надморска височина од 6 до 19 километри.

Токму поради овие осцилации во висина и големи разлики во температурата и притисокот, се создаваат силни воздушни струи кои можат да достигнат брзина до 320 км/ч! Летањето во насока на воздушната струја може значително да го скрати летот, а летањето во спротивна насока од струјата може значително да го забави. Се разбира, ако сакате да пристигнете од на пр. Америка до Австралија – тогаш сите облози паѓаат во вода. Не постои друг начин освен оној преку Пацификот, така што дефинитивно ќе треба да летате преку океанот.

Прегледи:
545
Објавено на:
02.10.2021