Категории

Зошто КИНОАТА е суперхрана – Оваа намирница морате да ја воведете во вашата исхрана

Во нов пост на блогот ви откривам зошто е добро да ја вклучите киноата во исхраната и зошто оваа псевдожита има статус на суперхрана.

Што е киноа?
Киноата е растение од семејството на сорго, а бидејќи изгледа како жита и се подготвува на ист начин, ја нарекуваме псевдожита. Исклучително е здраво, не содржи глутен и лесно се подготвува. Одлична замена за тестенините, може да се додаде во салати и чорби, а од неговото брашно се подготвуваат вкусни пецива. Богато е со протеини и јаглехидрати. Таа е една од ретките растителна храна која содржи доволни количини од сите девет есенцијални амино киселини.

Освен тоа, богат е со железо, магнезиум, калциум, витамини Б1, Б2 и Е. Го зајакнува организмот и делува превентивно на воспалителните процеси во организмот.

Зошто е добро да се јаде киноа?
1. Богата е со кверцетин и кемпферол
Покрај многуте хранливи материи што ги содржи, киноата е богата и со флавоноиди, кверцетин и кемпферол, кои имаат различни здравствени придобивки. Бројни студии спроведени на животни покажаа дека овие флавоноиди имаат антиинфламаторни, антивирусни и антиканцерогени својства.

2. Одличен извор на влакна
Едно истражување, кое разгледувало 4 типа киноа, покажало дека 100 грама сирова киноа содржи помеѓу 10 и 16 грама растителни влакна. Готвената киноа содржи многу помалку растителни влакна. И покрај фактот дека поголемиот дел од растителните влакна во киноата се нерастворливи, оваа псевдожита исто така содржи доста пристојни количини на растворливи влакна.

Бројни студии покажаа дека растворливите влакна можат да помогнат во намалување на нивото на шеќер во крвта, намалување на холестеролот, зголемување на ситоста и помагаат при слабеење.

3. Не содржи глутен
За луѓето кои не сакаат да се откажат од основната храна како леб и тестенини, и поради некоја причина не сакаат или не можат да јадат глутен, киноата е одлична алтернатива. Покрај тоа, студиите покажаа дека користењето киноа наместо типични состојки без глутен, како што се рафинираната тапиока, компир, пченка и оризово брашно, може драматично да ја зголеми хранливата и антиоксидантната вредност на вашата севкупна оставата, чајната кујна.

4. Богата е со протеини
Протеините се состојат од амино киселини, од кои девет се нарекуваат есенцијални, бидејќи нашето тело не може да ги произведе, па мораме да ги внесуваме преку храната. Ако храната ги содржи сите девет есенцијални амино киселини, таа се смета за целосен протеин. Проблемот е што многу растителни храни имаат недостаток на одредени есенцијални амино киселини, како што е лизин.

Сепак, киноата е исклучок, бидејќи содржи доволни количини на сите есенцијални амино киселини. Поради оваа причина, се смета за одличен растителен извор на протеини.

5. Има низок гликемиски индекс
Гликемискиот индекс е мерка која укажува на брзината и интензитетот на зголемувањето на нивото на гликоза (шеќер) во крвта по земањето одредена храна. Јадењето храна со висок гликемиски индекс може да го стимулира гладот ​​и да придонесе за дебелеење. Таквата храна е поврзана и со многу хронични болести, како што се дијабетес тип 2 и срцеви заболувања.

6. Богата е со антиоксиданси
Киноата е многу богата со антиоксиданси, супстанции кои ја неутрализираат активноста на слободните радикали и за кои се верува дека помагаат во борбата против стареењето и многу болести.

Едно истражување, кое ги испитуваше нивоата на антиоксиданси во различни видови храна, покажа дека киноата има највисоки нивоа на антиоксиданси од сите десет испитани.

Прегледи:
242
Објавено на:
19.07.2022